Lifestyle

Het belang van een auto

Het belang van een auto is wereldwijd erkend, maar wat zijn de voordelen en nadelen ervan? Overweeg de volgende factoren: Gemak, Veiligheid, Economische invloed, Wettelijke voorschriften, en Milieu-impact. Als je eenmaal weet wat elke factor is, begrijp je beter waarom het bezit van een auto belangrijk is. Je zult ook in staat zijn een weloverwogen beslissing te nemen over je volgende auto-aankoop. Lees verder om meer te weten te komen.

Gemak

Sociaal gemak is van grote invloed op de moduskeuze van ouders. De auto kan voor ouders de enige gelegenheid zijn om zonder begeleider quality time met hun kinderen door te brengen. Met andere woorden, het is handig om alleen of met een volwassene die kant op te gaan. Evenzo is de keuze van ouders om met de auto te gaan gebaseerd op het gemak om die kant op te gaan. Om deze reden is gemak sterk in verband gebracht met het gebruik van de auto. Sommige factoren kunnen echter een ander effect hebben op de autokeuze.

In een enquête beoordelen respondenten die zelden met de auto rijden het autogebruik als handiger dan het openbaar vervoer. Ze zien auto’s als gezelliger en veiliger dan het openbaar vervoer. Ze vinden ook dat autogebruik duurder is en minder opties heeft dan openbaar vervoer. Ze geloven echter dat het waargenomen gemak van het bezit van een auto veel belangrijker is dan de kosten. Daarom wordt het openbaar vervoer steeds meer de keuze van consumenten die niet zelf rijden.

Veiligheid

Passieve veiligheid heeft betrekking op ontwerp-kenmerken die inzittenden isoleren van de kracht van een ongeval, zodat ze veilig uit het voertuig kunnen ontsnappen. Enkele van deze kenmerken zijn kreukelzones, dat zijn delen van de auto die ontworpen zijn om in te klappen, waardoor de inzittenden minder worden geraakt. Het belangrijkste passieve veiligheidskenmerk is een goed gebouwde hoofdcabine. Het geraamte van een goed gebouwde auto omvat versterkte deuren en stijlen, en hoge raamstijlen voor de zitplaatsen. De passieve veiligheidskenmerken variëren van auto tot auto, afhankelijk van de prijsklasse en de positionering op de markt.

Op het gebied van veiligheid voeren de NHTSA en IIHS botsproeven uit van nieuwe auto’s. Deze beide organisaties geven de voertuigen een veiligheidswaardering, waarbij geldt: hoe hoger het aantal sterren, hoe veiliger de auto is. Veiligheidsbeoordelingen kunnen sterk variëren van model tot model, maar in het algemeen geldt: hoe hoger het aantal sterren, hoe kleiner de kans dat een voertuig bij een ongeluk ernstig letsel veroorzaakt. Behalve frontale botsproeven gebruikt de IIHS vijf verschillende tests om de algemene veiligheid van een auto te bepalen. Bij deze tests wordt gebruik gemaakt van duimband, camera’s en dummy’s om het vermogen van het voertuig om een botsing te voorkomen en de inzittenden veilig te houden, te evalueren.

Wettelijke eisen

Als het gaat om de wettelijke voorschriften voor je auto, is het belangrijk ze allemaal te volgen. Deze wetten verschillen van staat tot staat, maar ze hebben allemaal te maken met elementaire veiligheidsvoorzieningen. Een paar van de meest voorkomende eisen voor straatlegale auto’s zijn: ruitenwissers, functionele veiligheidsgordels, en functionele remmen en verlichting. Bovendien eisen de meeste staten dat voertuigen minstens een 2/32 inch loopvlak op hun banden hebben. Sommige staten eisen zelfs dat bakwagens twee buitenspiegels aan elke kant hebben.

Alle voertuigen moeten uitlaatemissiesystemen en een uitlaatdemper hebben. Vanaf het modeljaar 1968 zijn deze verplicht. Bovendien moet je auto een spiegel hebben die groot genoeg is om een volledig zicht te geven op de snelweg 200 voet achter hem. Behalve het uitlaatsysteem en de binnenspiegels moet je ook controleren op zichtbare gebreken. Het is ook een goed idee om een accu te installeren als je geen problemen met het elektrische systeem van je auto wilt.

Economische gevolgen

De economische gevolgen van autobezit reiken veel verder dan iemands uitgaven. Luchtvervuiling door auto’s is in verband gebracht met astma, een gestoorde longgroei, en kanker. Bovendien is vervoer een belangrijk onderdeel van het huishoudbudget, na huisvesting. Huishoudens die geen toegang hebben tot openbaar vervoer besteden aanzienlijk meer aan vervoer. Bovendien kost autobezit de armen het hoogste percentage van hun inkomen.

De handelsoorlog zal waarschijnlijk een dubbelzinnig effect hebben op de economie van de VS. Hoewel handelstarieven de binnenlandse auto-industrie op korte termijn zullen beschermen en de Amerikaanse arbeiders zullen helpen, zullen ze geen positief effect hebben op de Amerikaanse auto-industrie, waarvan de productiviteit al jaren stagneert. Bovendien heeft de aankondiging van hogere autotarieven door de regering Trump een vals gevoel van veiligheid in de Amerikaanse economie gecreëerd. De economische gevolgen van de autotarieven zijn dan ook grotendeels speculatief, en slechts een eerste inschatting van de gevolgen zal mogelijk zijn.